Hoppa till innehåll

DAGENS GYM!

Imorse körde jag ett tufft gympass. Varmt & kvavt där inne var det också. 1 timme och 40 minuter stannade passet på. Jag körde igenom alla övningar som ingår i streetlifting (muscle up, pull up, dip & knäböj) och så värmde jag upp med lite bänkpress.

Bänkpress fick inleda kalaset. Jag gjorde 60kgx5 och sedan en 1:a på 65kg. Ett fall framåt efter att ha tappat lite av min forna styrka på grund av lite olika anledningar som valp, hästar och fokus på mina streetlifting-övningar. Mitt tidigare PB är på 70kg.
Ring muscle up, här med 2,5kg extra.
Körde både chins & pull ups.
På bilderna ser ni när jag gör en 1:a på 35kg vilket är ett tangerat PB. Gjorde även 4 repetitioner på 25kg, kändes bra!
Sist men inte minst, knäböj. Körde 77,5kg, 6 repetitioner. 2 set. Sedan ett tredje set på 70 kg som avslutning.

Det är ju inte optimalt att köra såhär många & tunga övningar, men jag behöver göra det ibland eftersom att det liknar tävlingssituationen. Borde haft med mig lite kolhydrater till passet, men tycker ändå att jag lyckades att hålla energin uppe. Och jag åt ca 50 gram kolhydrater innan jag åkte, men ytterligare 20-30 gram att inta på gymmet är inte fel när man kör såhär långa pass.

Hur som haver så är jag väldigt nöjd med passet!

Publicerat iMin Träning

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *