De senaste två veckorna-ish har Palle & Ida varit hemma för att kunna förberedas optimalt inför träning & tävling.
Ida ska tränas vidare lite till, men för Palles del så passade det bra att ge honom några dagar ledigt. Så han fick åka upp till betet igår (där Lillan väntade på honom) och istället så fick Hayley åka ner till stallet där Ida väntade.
Det passar perfekt att repetera lite basics med Hayley medans hon är hemma under några dagar. Igår kort tur med transporten. Idag longering och lämnas ensam medans jag red Ida (Ida var för övrigt superfin). Trots att jag nyss bytt plats på hästarna (som ändå bidrar till lite oro) så var hon lugn som en filbunke och gjorde allt SÅ bra. Imponerad. Det var ändå länge sedan hon lämnades själv nu. Även om det alltid funkat bra så är repetition viktigt, use it or lose it.
Så småningom så kommer hela gänget att gå på betet tillsammans igen. Men nu när när Ninlil kräver extra uppsikt, ska hållas lugn, få medicin och etc. så underlättar det när hästarna som är i träning finns nära till hands. Även om sommarhagen inte ligger långt bort så tar det ungefär 30-45 minuter extra allt som allt när jag ska rida på dem där.
