Hoppa till innehåll

”GOSEPASS”

Fick till lite morgonträning idag innan det blir julbord & lite fest. Jag hade en jätteförkylning i november och jag är fortfarande inte pigg. Jag hade paus från träningen under själva förkylningen i ca 2 veckor, men efter det har jag fortfarande inte varit redo att ta i på riktigt. Har kört vad jag kallar för ”gosepass” ca 1-2 gånger i veckan. Jag blir galen av att vila helt, och att röra sig på ett måttligt & klokt sätt är oftast bara bra.

”Gosepassen” innebär bara styrka & rörlighet, ingen kondition. Jag känner efter och gör de övningar som kroppen känner för. I vissa övningar tar jag i lite mer, i andra håller jag det på en lätt ansträngande nivå. Inga krav eller måsten, bara känna efter och göra. På gymmet finns många möjligheter och dagar som dessa finns det sällan en planering, jag låter gymmet och kroppen inspirera mig.

Eftersom att det inte blir så mycket träning har jag främst fokuserat på de större muskelgrupperna under passen. Idag körde basövningar som knäböj, utfallsgång och raka marklyft. Avslutade med lite enarmsrodd. Pulsen var högre än vanligt och kroppen var seg, men efter ett litet tag kom jag igång och det var skönt att göra få igång blodcirkulationen, stretcha ut de muskler som behövde det och bli av med lite energi.

Publicerat iMin Träning

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.