Hoppa till innehåll

ÅTERHÄMTNING

Jag är nog nästan lika intresserad utav återhämtning som jag är utav träning. Mat & vila är ju såklart den bästa återhämtningen, men jag kan nog vara lite prylgalen😉 Jag har flera saker som jag använder mer eller mindre regelbundet, antingen förebyggande eller när skadan redan är skedd.

SPIKMATTA. Jag brukar ligga på den 10-20 minuter innan jag ska sova och den gör verkligen att man somnar som en stock efteråt.

KINESISK KOPPNING. Använder oftast på överdelen av ryggen, där känns det bra. Ibland på andra ställen, men det gör oftast ont.

MASSAGEPISTOL. Guld värd. Jag använder till hela kroppen, men främst axlar och övre delen av ryggen när jag känner mig lite spänd. Den funkar också kanon på trötta och stela höfter som jag kan få efter löpning.

BACK ON TRACK. Använder deras vadskydd, mina vader är just nu bland de svagare länkarna i min kropp, de behöver all hjälp de kan få. Upplever att det funkar!

LINIMENT. Använder då & då på vaderna.

MASSAGE. Försöker att gå till massör 2-4 gånger om året.

Publicerat iMin TräningPersonligt/Åsikter

Bli först att kommentera

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.